Facebook
Twitter Linkedin

Regulamin

Obowiązuje od dnia 31.07.2018

Warunki korzystania z serwisu FX City (Regulamin)

Niniejszy Regulamin reguluje świadczenie usługi internetowych przekazów pieniężnych oferowanych pod nazwą handlową FX City, która to usługa jest świadczona przez polską firmę England.pl Sp. z o.o. - licencjonowaną Krajową Instytucję Płatniczą. Niniejsze Warunki określają ramy prawne umowy zawartej pomiędzy Państwem a England.pl. Zalecamy Państwu wydrukowanie lub pobranie niniejszych Warunków i zachowanie ich kopii w celu przyszłego odniesienia. Najnowsza wersja Warunków użytkowania dostępna jest przez cały czas na naszej stronie internetowejwww.fxcity.com.


Definicje

Znaczenie terminów używanych w niniejszym regulaminie świadczenia usług:

England.pl Sp. z o.o. - oznacza spółkę England.pl Sp. z o.o. założoną zgodnie z przepisami prawa polskiego. Posiadającą siedzibę przy ul. Marszałka Józefa Piłsudskiego 45; 75-502 Koszalin; Poland, posiadającej status Krajowej Instytucji Płatniczej. Zarejestrowaną w Sądzie Rejonowym w Koszalinie IX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego. KRS nr 0000362067; REGON 320877907; NIP 6692501424, nadzorowaną przez Komisję Nadzoru Finansowego (IP4/2013 ). Kapitał zakładowy spółki wynosi 600 000 zł i został wpłacony w całości.

England.pl Limited - oznacza spółkę England.pl Limited założoną zgodnie z przepisami prawa Anglii i Walii, posiadającą adres rejestracji: Quantum House, 6 Shottery Brook Office Park, Timothy's Bridge Road, Stratford-upon-Avon, Warwickshire, CV37 9NR, ENGLAND. Spółka jest zarejestrowaną w Companies House pod numerem 06776982.

FX City – oznacza markę handlową prowadzoną przez England.pl Sp. z o.o.

Earthport PLC – oznacza spółkę Earthport PLC, która na mocy umowy współpracy udostępnia England.pl Sp. z o.o. rachunki banków zagranicznych w Europie, służące do realizowania usługi przekazu pieniężnego. Earthport PLC jest spółką założoną zgodnie z przepisami prawa Anglii i Walii, posiadającą adres rejestracji: 140 Aldersgate Street, London, EC1A 4HY England. Spółka jest zarejestrowana w Companies House pod numerem: 03428888 oraz posiadająca licencję FCA nr 537580.

Callcredit - oznacza spółkę Callcredit Information Group Limited założoną zgodnie z przepisami prawa Anglii i Walii, posiadającą adres rejestracji: One Park Lane, Leeds, West Yorkshire, LS3 1EP, England. Spółka jest zarejestrowana w Companies House pod numerem: 04968328 oraz jest regulowana przez brytyjski Urząd Regulacji Rynków Finansowych (Financial Conduct Authority – FCA) numer licencji: 737740.

FCA - oznacza brytyjski Urząd Regulacji Rynków Finansowych (Financial Conduct Authority) mieszczący się przy 25 The North Colonnade, Canary Wharf, Londyn E14 5HS, Wielka Brytania. Więcej informacji na temat FCA można znaleźć na stronie internetowej FCA pod adresem www.fca.org.uk

Financial Ombudsman Service - oznacza brytyjskiego rzecznika praw obywatelskich ds. usług finansowych - Financial Ombudsman Service. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej Financial Ombudsman Service lub pod adresem: Financial Ombudsman Service, South Quay Plaza, 183 Marsh Wall, Londyn E14 9SR, Wielka Brytania.

KNF – oznacza Komisję Nadzoru Finansowego, Plac Powstańców Warszawy 1 00-030 Warszawa; www.knf.gov.pl

Rzecznik Finasowy – oznacza Rzecznika Finansowego, Al. Jerozolimskie 87, 02-001 Warszawa; www.rf.gov.pl

Usługa - oznacza usługę przekazu pieniężnegorealizowaną pomiędzy Polską, a krajami Unii Europejskiej, EFTA oraz Ukrainy oraz między tymi krajami, a Polską.

Obsługiwane waluty – oznacza waluty uwzględnione w w ofercie serwisu FX City, w których Klienci mogą zlecać płatności, w ramach świadczonej usługi.

System transakcyjny FX City – oznacza serwis transakcyjny FX City, prowadzony na stronie www.fxcity.eu, za pomocą którego świadczona jest usługa przekazu pieniężnego.

Klient/Użytkownik - oznacza osobę fizyczną lub osobę prawną, która została zarejestrowana w serwisieFX Cityza pomocą internetowego formularza rejestracyjnego lub zarejestrowana telefonicznie celem korzystania z Usługi, a której to osobie lub firmie przydzielono unikatowy numer Klienta.

Panel Użytkownika – indywidualny panel transakcyjno-administracyjny stworzony przez Klienta na serwerach FX Citysłużący do realizacji transakcji przez Klienta, podglądu historii transakcji oraz zarządzania jego danymi osobowymi. Logowanie do panelu odbywa się z wykorzystaniem informacji bezpieczeństwa.

Numer Klienta – unikatowy sześciocyfrowy numer, nadawany każdemu zarejestrowanemu Klientowi, na który to numer Klient powinien się powoływać w kontaktach z obsługą serwisu transakcyjnego FX City.

Polecenie Płatności - oznacza złożone za pośrednictwem Usługi w Panelu Użytkownika polecenie przekazania na wybrany rachunek bankowy odbiorcy Użytkownika, środków zdeponowanych wcześniej na rachunku firmowym England.pl Sp. z o.o. Polecenie zawiera informację o nadawcy, przelanej kwocie oraz odbiorcy na którego konto ma być wykonany transfer. Polecenie płatności zawsze jest połączone z przewalutowaniem środków.

Odbiorca - osoba fizyczna lub firma posiadająca Rachunek na terytorium oraz w walucie obsługiwanej przez system transakcyjny FX City.

Rachunek Odbiorcy – rachunek pieniężny w walucie obsługiwanej przez system transakcyjny FX City,prowadzony przez Bank Odbiorcy.

Limity Transakcji – ograniczenia dzienne i miesięczne Transakcji dokonywanych w Panelu Użytkownika.

Przekaz międzynarodowy - usługa płatnicza świadczona w ramach serwisu FX City, polegająca na przyjęciu, przez England.pl, środków pieniężnych (za pośrednictwem bankowości internetowej) na wybrany przez Klienta rachunek w walucie obsługiwanej przez system transakcyjny FX City oraz ich przekazaniu do odbiorcy w innym kraju, wskazanym przez płatnika (nadawcę przekazu). Przekaz międzynarodowy zawsze jest połączony z przewalutowaniem środków.

Numer transakcji – oznacza unikatowy numer nadany oddzielnie każdej transakcji w chwili złożenia polecenia płatności.

Informacja Bezpieczeństwa - oznaczają adres mailowy Klienta oraz hasło wybrane przez Klienta podczas rejestracji w England.pl.

Kursy informacyjne – oznacza publikowane na stronie internetowej www.fxcity.com orientacyjne kursy wymiany walut obsługiwanych przez system transakcyjny Fx City. Kurs ten jest widoczny również w indywidualnym Panelu Użytkownika po zalogowaniu do serwisu FX City.

Kurs transakcji – oznacza ostateczny kurs po jakim klient zdecydował się zawrzeć transakcję.

Wymagane dokumenty - kopie dokumentu potwierdzającego tożsamość Klienta oraz dokumentu potwierdzającego jego adres zamieszkania, wystawionego z datą nie starszą niż 3 miesiące. W przypadku Klienta firmowego także dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej oraz faktury potwierdzające naturę prowadzonej działalności. W uzasadnionych przypadkach również kopie dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia pieniędzy.

Dzień roboczy – za dzień roboczy uważane są dni od poniedziałku do piątku, od godz. 08:00 do 18:00 czasu polskiego, z wyłączeniem świąt państwowych oraz dodatkowych dni wolnych od pracy w Polsce lub w kraju z którego jest inicjowany przekaz międzynarodowy.

Konta bankowe – oznacza wydzielone klientowskie konta bankowe, należące bezpośrednio do England.pl Sp. z o.o. lub utrzymywane przez England.pl Sp. z o.o. w brytyjskiej instytucji finansowej Earthport Plc, których detale zostaną podane dla zarejestrowanych Klientów. Na te konta Klient powinien dokonać płatności w wybranej walucie, jeżeli zamierza skorzystać z usługi objętej niniejszym Regulaminem. Przelane środki Klienta będą przechowywane przez England.pl Sp. z o.o. do czasu wykonania transferu zgodnie z Poleceniem Płatności złożonym przez Klienta.

§ 1 Informacje ogólne.

  1. Poniższy regulamin określa warunki świadczenia usługi internetowych transferów pieniężnych pod markąFX City.

  2. Niniejszy serwis jest świadczony przez England.pl Sp. z o.o. , tylko w walutach objętych aktualną ofertą FX City.

  3. Jeżeli Regulamin odwołuje się do England.pl, wówczas odpowiednie zapisy odnoszą się do spółki England.pl Sp. z o.o., będącą właścicielem serwisu FX City.

  4. Jeżeli Regulamin odwołuje się do FX City, wówczas odpowiednie zapisy odnoszą się do serwisu transakcyjnego FX City.

  5. FX Cityświadczy usługi w zakresie przekazu środków pieniężnych w serwisie FX City tylko i wyłącznie na konta bankowe beneficjenta wskazanego przez nadawcę przelewu, w walutach obsługiwanych przez FX City.

  6. FX City nie świadczy przekazów pieniężnych do odbioru gotówki na okaziciela w wybranych punktach.

  7. FX City nie akceptuje wpłat gotówkowych na jakiekolwiek konto bankowe oraz nie dokonuje wypłat gotówkowych z jakiegokolwiek konta. FX City dokonuje tylko operacji bezgotówkowych.

§ 2 Rejestracja.

  1. Rejestracja w serwisie FX Citypolega na podaniu szczegółowych danych Klienta, podaniu detali związanych z źródłem pochodzenia pieniędzy oraz kwotami planowanymi do przesłania. Prośba o szczegółowe dane wynika z potrzeby minimalizowania ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu (AML/CFT).

  2. Spółka England.pl przywiązuję wielką uwagę do zagadnień związanych z AML/CFT, dlatego zastrzegamy sobie prawo do weryfikacji danych Klienta podawanych podczas rejestracji z dokumentami dostarczonymi przez Klienta oraz z zewnętrznymi bazami danych np.: Callcredit Information Group, celem weryfikacji podstawowych danych Klienta. Potwierdzając zapoznanie się z niniejszym Regulaminem, Klient jednocześnie wyraża zgodę na dokonanie takiego sprawdzenia, a zewnętrzna agencja kredytowa może przechowywać raport z takiego sprawdzenia.

  3. England.pl nie ponosi odpowiedzialności za poprawność danych wprowadzonych przez Klienta podczas rejestracji w serwisie FX City i za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione przez Klienta na skutek nieprawidłowości lub niekompletności danych (odpowiedzialność taką ponosi Klient).

  4. Klient jest zobowiązany do natychmiastowego powiadomienia obsługi serwisu FX City w przypadku stwierdzenia jakiegokolwiek błędu w danych podanych podczas rejestracji.

  5. Po zakończeniu rejestracji Klient otrzymuje unikatowy Numer Klienta.

  6. Jako część procesu rejestracji, Klient musi zaakceptować nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.

  7. Użytkownicy korzystający z naszych usług muszą mieć ukończone 18 lat. Rejestrując się w naszej Usłudze deklarują Państwo, że mają ukończone 18 lat. W wyjątkowych przypadkach rejestracji może dokonać osoba, która ukończyła 16 lat, za zgodą opiekunów prawnych.

  8. Wszystkie podawane przez Klienta informacje w procesie rejestracji lub w dowolnym późniejszym momencie muszą być dokładne i zgodne z prawdą.

  9. W trakcie procesu rejestracji Klient informuje, czy korzysta z Usługi dla celów prywatnych czy komercyjnych. W przypadku korzystania z usługi dla celów komercyjnych wymagane będą dodatkowe dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej.

  10. Obowiązkiem Klienta jest dbanie o to, by dane rejestracyjne były zawsze dokładne i aktualne. Spółka England.pl nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające z zaniedbania Klienta w tym zakresie. Mamy prawo poprosić Klienta w dowolnym momencie o potwierdzenie prawdziwości informacji rejestracyjnych, dostarczenie dokumentów lub innych dowodów.

§ 3 Dostępne formy finansowania przekazów międzynarodowych.

Jedyną formy przekazania środków na usługi oferowane w ramach serwisu FX City, jest przelew na jeden z rachunków bankowych England.pl. Po zalogowaniu do serwisu FX City należy wybrać z menu "Konta bankowe", a następnie wybrać właściwy numer konta bankowego i dokonać przelewu środków z własnego konta na numer konta wybranego z listy.

§ 4 Przelew na konto.

  1. Tylko Klienci, którzy dopełnili prawidłowej rejestracji w serwisie FX Cityotrzymują numery kont bankowych na jakie można dokonać przelewu środków celem wykonania przekazu pieniężnego na wybrany rachunek odbiorcy do Polski lub innego kraju uwzględnionego w ofercie. Numery kont do wpłat są widoczne w panelu Klienta po zalogowaniu do systemu.

  2. Klienci dokonujący przelewu z Polski do wybranego kraju, przelewają tylko złotówki (PLN) na jedno z naszych konto bankowych w Polsce. Nie akceptujemy wpłat gotówkowych, a jedynie przelewy bankowe wykonane z rachunku Klienta.

  3. Klienci dokonujący przelewu do Polski, z jednego z krajów obsługiwanych przez FX City, przelewają środki na jedno z naszych kont w danym kraju, we właściwej walucie obsługiwanej przez wskazane przez nas konta bankowe. Szczegóły są podane w panelu klienta.

  4. Po utworzeniu w serwisie FX City prawidłowego Polecenia Płatności, Klient otrzymuje ofertę kursu wymiany. Następnie Klient akceptuje lub rezygnuje z przeprowadzenia transakcji po ustalonym kursie. Kursy live pobierane są bezpośrednio z platformy walutowej w każdy dzień roboczy.

  5. Przed akceptacją oferty wymiany Klient jest informowany o opłatach związanych z wykonaniem zlecanej płatności (patrz § 10 Opłaty i prowizje.).

  6. Po akceptacji oferty wymiany przez Klienta, Polecenie Płatności w serwisie FX City uznane jest za skutecznie złożone. Klient ma obowiązek podstawienia środków do realizacji płatności w ciągu 24 h roboczych od momenty akceptacji oferty wymiany i złożenia Polecenia Płatności.

  7. Klient przelewa kwotę zgodną z Poleceniem Płatności na jeden z rachunków dostępnych w serwisie FX City. Płatność zostaje przekazana do ostatecznej realizacji dopiero po zaksięgowaniu środków na naszym rachunku.

  8. Przelewy na nasze konta, mogą pochodzić tylko i wyłącznie z kont bankowych zarejestrowanych u nas Klientów. Nie przyjmujemy transakcji od osób trzecich, które nie dokonały rejestracji w naszym systemie transakcyjnym.

§ 5 Zlecenie przelewu (Polecenie Płatności).

Każdy Klient zamierzający wykonać płatność zobowiązany jest poinformować obsługę serwisu FX City o dokonanym przelewie na konto firmowe England.pl poprzez złożenie prawidłowego Polecenia Płatności, przez podanie danych odbiorcy na którego konto ma być wykonany transfer międzynarodowy. Nadawca przelewu musi podać szczegółowe dane niezbędne do wykonania przelewu międzynarodowego, czyli imię i nazwisko odbiorcy, jego adres, dokładną kwotę jaka została przelana na konto England.pl oraz numer konta bankowego odbiorcy. Po potwierdzeniu powyższych danych i stwierdzeniu ich zgodności oraz otrzymaniu odpowiednich środków od klienta, przelew zostanie przekazany do realizacji.

§ 6 Limity przesyłanych pieniędzy oraz ograniczenia.

  1. Nie przyjmujemy wpłat gotówkowych na nasze konta bankowe.

  2. Jeśli nadawca przelewu przeleje jednorazowo na konto England.pl kwotę powyżej równowartości 1000 EUR lub dokona kilka mniejszych wpłat, których suma przekroczy równowartość 1000 euro, zobowiązany jest przed dokonaniem transferu, przedstawić kopię wymaganych dokumentów weryfikacyjnych.

  3. Za opóźnienia lub wstrzymania przelewów wynikające z braku powyższych dokumentów firma England.pl nie ponosi odpowiedzialności.

  4. Jeśli nadawca przelewu przeleje na konto firmy England,pl kwotę powyżej równowartości 10 000 EUR jednorazowo lub w okresie 3 miesięcy, zobowiązany jest przedstawić dodatkowo kopie dokumentów potwierdzających źródło pochodzenia pieniędzy. W uzasadnionych przypadkach możemy prosić o takie dokumenty również przy mniejszych kwotach.

  5. Przelewy mogą się odbywać jedynie bezgotówkowo za pośrednictwem przelewu z konta bankowego zarejestrowanego Klienta.

  6. Kwota jednorazowego przelewu (dokonanego do England.pl za pośrednictwem bankowości internetowej) nie może być wyższa niż równowartość 50 000 EUR dla przelewów do Polski lub 250 000 PLN dla przelewów z Polski. W wyjątkowych wypadkach wykonujemy również większe przelewy po skontaktowaniu się z nami i uzgodnieniu warunków.

§ 7 Czas realizacji.

  1. Przekaz międzynarodowy jest realizowany natychmiast potrzymaniu prawidłowego Polecenia Płatności oraz gdyśrodki zostaną zaksięgowane na jednym z rachunków bankowych England.pl. Realizacja przekazu nastąpi najpóźniej do końca kolejnego dnia roboczego od zaksięgowania środków.W praktyce przekazy pieniężne realizowane są od kilkunastu minut do kilku godzin, w każdy dzień roboczy, w zależności od Banku Odbiorcy.

  2. Jeżeli Polecenie Płatności zostanie utworzone przez Klienta po godzinie 17:00 (czasu polskiego) lub w dniu, który nie jest dniem roboczym, to Polecenie Płatności zostanie uznane za otrzymane w kolejnym dniu roboczym.

  3. Po utworzeniu Polecenia Płatności Klient powinien podstawić środki do zrealizowania przekazu najpóźniej w ciągu 24 h. Jeśli środki nie zostaną podstawione w tym czasie, Poleceni Płatności zostanie automatycznie anulowane. Czas w jakim Klient podstawia środki jest zależny od samego Klienta oraz od banku Klienta i wypływa da szybkość realizacji przekazu.

§ 8 Wstrzymanie przelewu.

England.p zastrzega sobie prawo do wstrzymywania przelewów w przypadku, jeśli:

  1. Zaistniało uzasadnione podejrzenie prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu,

  2. Zaistniało uzasadnione podejrzenie popełnienia innego przestępstwa lub przestępstwa skarbowego,

  3. Klient nie dostarczył wymaganych dokumentów,

  4. Klient nie zaktualizował (na prośbę firmy) posiadanej dokumentacji,

  5. Klient dostarczył dokumenty nieczytelne, niekompletne lub nieaktualne,

  6. Klient nie złożył prawidłowego polecenia płatności,

  7. Istnieje rozbieżność pomiędzy kwotą wymienioną w poleceniu płatności, a rzeczywistą kwotą jaka wpłynęła na konto bankowe England.pl,

  8. Zachodzi uzasadnione podejrzenie, że klient działa na szkodę osób trzecich lub jego działanie może narazić England.pl na utratę dobrego imienia.

§ 9 Opłaty i prowizje.

  1. Wszystkie przekazy międzynarodowe zlecane w systemie FX City obciążone są opłatami uzależnionymi od wielkości transakcji oraz dodatkowo zależnymi od kraju nadawcy i odbiorcy, waluty nadawcy. Szczegółowa wysokość opłat jest widoczna w panelu klienta np. w kalkulatorze.

  2. O opłacie Klient informowany jest już na etapie tworzenia Polecenia Płatności, przed akceptacją proponowanej oferty wymiany. Kwota widoczna w utworzonym Poleceniu Płatności, jaką należy wpłacić celem realizacji przekazu, jest kwotą uwzględniającą powyższe opłaty.

  1. Opłaty są pobierane od kwoty wpłaty i dopiero kwota wpłaty pomniejszona o opłatę jest przewalutowywana i wysłana do odbiorcy.

§ 10 Kurs wymiany walut.

  1. Klient na bieżąco jest informowany o aktualnym kursie wymiany. Kurs ten jest publikowany na pierwszej stronie serwisu www.fxcity.com, www.fxcity.pl , ponadto jest on widoczny w Panelu Klienta po zalogowaniu. Klient powinien się z nim zapoznać jeszcze zanim dokona transferu na nasze konto oraz złoży Polecenie Płatności.

  2. Kurs jest podawany do czwartego miejsca po przecinku. Opublikowany kurs jest tzw. kursem live.

  3. Najkorzystniejszy kurs wymiany walut jesteśmy w stanie zaoferować w godzinach pracy większości europejskich platforma walutowa tj. w godzinach 8:00 – 18:00 czasu polskiego.

  4. Przelane przez Klientów środki, przeliczane są po kursie jaki obowiązywał w chwili utworzenia Polecenia Płatności i akceptacji oferty kursu wymiany przez Klienta.

  5. Przesyłając nam pieniądze Klient potwierdza chęć wykonania transferu po kursie zarezerwowanym w momencie potwierdzania Polecenia Płatności.

  6. W momencie zaksięgowania na naszym koncie bankowym przelewu od Klienta, kurs zostaje zarezerwowany dla danego Klienta i obowiązuje on nawet jeżeli przelew zostanie wstrzymany celem uzupełnienia danych czy dokumentów niezbędnych do realizacji przelewu lub jeżeli nie może być zrealizowany gdyż nastąpił poza dniem roboczym.

§ 11 Korzystanie z usługi.

  1. Klient dokonując przelewu na jedno z kont England.pl oraz tworząc Polecenie Płatności tym samym upoważnia England.pl do przetransferowania powierzonych środków z jednego z krajów dostępnych w Serwisiedo Polski bądź z Polski do jednego z dostępnych krajów(przekaz międzynarodowy).

  2. Przekaz międzynarodowy odbywa się za każdym razem z przewalutowaniem środków z waluty wpłaty nadawcy, na walutę obowiązującą w kraju odbiorcy, z wykorzystaniem kursu wymiany zarezerwowanym w momencie potwierdzenia Polecenia Płatności.

  3. Klient nie może modyfikować albo anulować Polecenia Płatności złożonego w serwisie FxCity po wpłacie środków, ponieważ z chwilą złożenia Polecenia Płatności i akceptacji oferty wymiany rozpoczyna się proces przekazania środków na konto odbiorcy i England.pl nie ma możliwości zawrócenia tych środków na rachunek nadawcy. W szczególnych wyjątkowych przypadkach, England.pl może spróbować anulować Transakcję na prośbę Klienta, pod warunkiem, że środki nie zostały jeszcze przekazane do Banku Odbiorcy

  4. Przelew pieniędzy i wysyłanie płatności są zawsze rejestrowane w systemie transakcyjnym FX City obsługującym Usługę.

  5. Każdej transakcji nadawany jest niepowtarzalny numer transakcji, który jest wyszczególniony w historii transakcji w Panelu Użytkownika.

  6. Po złożeniu Polecenia Płatności Klient otrzymuje potwierdzenie wysłane na adres mailowy podany w trakcie rejestracji oraz widzi status przelewu w swoim panelu w zakładce „Historia płatności”.

  7. Po zrealizowaniu transferu pieniężnego Klient zostanie poinformowany o realizacji transferu poprzez wiadomość wysłaną na adres e-mail oraz status przelewu będzie oznaczony jako wykonany w panelu Klienta w zakładce „Historia płatności”.

  8. Klient oświadcza, że nie przekazuje lub nie otrzymuje środków pieniężnych pochodzących z działalności przestępczej lub niezgodnej z prawem.

§ 12 Zwrot środków.

1) W przypadku, gdy Klient zażąda zwrotu środków przelanych na nasze konto lub zajdzie konieczność takiego zwrotu np. z powodu podania błędnych danych odbiorcy przelewu (np. zły numer konta), firma England.p zobowiązuje się zwrócić na życzenie Klienta przelaną wcześniej kwotę, na konto bankowe nadawcy przelewu pod warunkiem, że środki te nie zostały jeszcze przelane na rachunek odbiorcy. Za zwrot środków na konto nadawcy, będą pobierane opłaty w wysokości:

- 3,00 GBP - zwrot na konto angielskie,
- 3,00 EUR - zwrot na konto w euro,
- 15,00 PLN - zwrot na konto polskie w złotych,
- 30,00 NOK – zwrot w Norwegi,
- 75,00 Czk – zwrot na konto do Czech.

2) W uzasadnionych przypadkach, kiedy zwrot nie następuje z winy klienta, Spółka England.pl może odstąpić od opłaty pobieranej za zwrot środków do nadawcy.

§ 13 Ograniczenie odpowiedzialności.

  1. England.pl nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające z zrealizowania złożonego przez Klienta Polecenia Płatności w serwisie transakcyjnym FX City.

  2. England.pl nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub szkody poniesione na skutek opóźnień zawinionych przez osoby trzecie w tym m.in. przez polskie i zagraniczne banki, przerwy w dostawie energii czy przerwy w łączności internetowej itp. które uniemożliwiają terminowe wykonanie Usługi.

  3. Firma England.pl nie ponosi odpowiedzialności za spory oraz konflikty wynikłe pomiędzy nadawcą i odbiorcą przekazu międzynarodowego.

  4. England.pl jest zwolniona z obowiązku wypełnienia zobowiązań wynikających z Usługi, w przypadku zaistnienia okoliczności nadzwyczajnych, na które England.pl nie ma wpływu, a które uniemożliwiają wypełnienie zobowiązania.

  5. Klient zobowiązuje się do przejęcia pełnej odpowiedzialności za działania wynikłe z niedopełnienia przez Klienta należytej staranności w dostępie do własnego Panelu Klienta w serwisie FX City, konta bankowego, oraz informacji bezpieczeństwa przez osoby nieupoważnione.

  6. England.pl nie ponosi odpowiedzialności wobec Klienta za powstałe w jakikolwiek sposób straty ani szkody pośrednie, utratę zysków ani potencjalnych korzyści.

  7. Niniejszy Regulamin, ani ogólne zasady świadczenia Usług, nie nakładają na England.pl jakiegokolwiek zobowiązania i obowiązków względem innego podmiotu niż Klient i nie mogą być one dochodzone na drodze prawnej przez podmioty inne niż Klient.

  8. Zabrania się dokonywania przelewów z konta bankowego, których Klient nie jest właścicielem. Jakiekolwiek naruszenie tego wymagania traktowane będzie bardzo poważnie, a jakakolwiek próba użycia instrumentu płatniczego, którego nie są Państwo właścicielem traktowane będzie jako oszustwo.

  9. Korzystanie z kont England.pl dla jakichkolwiek niezgodnych z prawem celów np. oszustw czy prania pieniędzy jest surowo zabronione. England.pl będzie zgłaszało wszelkie podejrzane działania do odpowiednich organów państwowych. Użytkownikom Usługi zabrania się prób nadużyć, wykorzystywania lub obchodzenia restrykcji użytkowania nałożonych przez England.pl dotyczących zapewnianych przez nas usług.

  10. W zakresie odpowiedzialności Klienta leży zapewnienie, że wysyła oraz otrzymuje płatności jedynie od osób lub firm oraz za sprzedaż lub dostawę towarów, które Klient może dostarczać lub otrzymywać zgodnie z obowiązującym prawem i przepisami. Jeżeli Klient ma jakiekolwiek wątpliwości dotyczące legalności pochodzenia środków, dostawy lub zakupu, to płatność nie powinna być zlecona.

§ 14 Kontakt z Klientem

  1. Obsługa serwisu FxCity może skontaktować się z Klientem przez e-mail lub w inny sposób w związku ze świadczeniem Usługi. Najczęstszym sposobem komunikacji jest wysłanie Klientowi bezpośredniej informacji w jego Panelu Użytkownika, z jednoczesnym powiadomieniem mailowym. Klient zobowiązany jest do regularnego sprawdzania, czy jego poczta elektroniczna oraz inne sposoby komunikacji zarejestrowane prze Klienta, funkcjonują właściwie oraz do odbierania i natychmiastowego zapoznawania się z wiadomościami w systemie. Nie ponosimy odpowiedzialności za jakiekolwiek straty wynikające z Państwa zaniedbania w tym względzie.

  2. Prosimy o podawanie Numeru Klienta przy każdym kontakcie Klienta z obsługą serwisu FX City W czasie kontaktu telefonicznego, celem weryfikacji rozmówcy, możemy poprosić o odpowiedź na dodatkowe pytania lub podanie hasła dostępu telefonicznego, podanego w czasie rejestracji.

  3. England zastrzega sobie prawo do wysyłania SMS-ów oraz E-maili z informacjami o zmianach w funkcjonowaniu systemu transakcyjnego, zmianach w Regulaminie lub Polityce Prywatności, przerwach technicznych lub z innymi istotnymi powiadomieniami w związku ze świadczoną Usługą. Wiadomości te nie są informacjami marketingowo-handlowymi.

  4. Klienci serwisu FX Citymogą od nas otrzymywać drogą elektroniczną newsletter powiadamiający o naszych nowo wprowadzanych funkcjach, wydarzeniach, promocjach, specjalnych ofertach, konkursach, itp. Wiadomości newslettera wysyłane są tylko do Klientów, którzy wyrazili odpowiednie zgody na przesyłanie informacji marketingowo-handlowych od England.pl. Klient może zrezygnować z tej usługi w każdym momencie zgłaszając żądanie wycofania odpowiedniej zgody w swoim Panelu Użytkownika lub kontaktując się z naszym Działem Obsługi Klienta. Również każdy newsletter otrzymany przez e-mail będzie zawierał funkcję umożliwiającą zrezygnowanie z dalszego jego otrzymywania.

  5. Klient może skontaktować się z obsługą serwisu FX Cityw dowolnym momencie przesyłając wiadomość do Biura Obsługi Klienta. Zawsze aktualne dane kontaktowe zawarte są na stronie www.fxcity.pl/contact.html Preferowaną formą kontaktu jest wysłanie operatorowi wiadomości z własnego Panelu Użytkownika, po zalogowaniu.

§ 15 Skargi Reklamacje.

  1. Wszystkie reklamacje powinny być kierowane do England.pl Sp. z o.o. zgodnie z procedurą reklamacyjną znajdującą się na stronie www.fxcity.com, www.fxcity.pl . Reklamacja może być wysłana bezpośrednio na adres England.pl Sp. z o.o. lub po zalogowaniu w Panelu Użytkownika w serwisie FX City.

  2. Jeżeli England.pl przyjmie zobowiązania wobec Klienta, to w każdym wypadku będą one ograniczone wyłącznie do kwoty wymienionej w Poleceniu Płatnościw serwisie FX City i zgodnej z rzeczywistym przelewem na konto bankowe England.pl.

  3. Prawo do ubiegania się o rekompensatę za nieprawidłowo wykonana Usługę przysługuje Klientowi tylko wówczas, gdy bez zbędnej zwłoki powiadomi obsługę serwisu FX City o tym fakcie, nie później jednak niż w ciągu 13 miesięcy od daty wykonania Usługi.

§ 16 Dane osobowe klientów.

  1. Przetwarzanie Państwa danych odbywa się z zachowaniem Polityki Prywatności, z którą zapoznać się można na naszej stronie internetowej www.fxcity.com , www.fxcity.pl oraz w Panelu Użytkownika. Wyrażając zgodę na przestrzeganie Regulaminu, Klient zgadza się również na przyjęcie warunków Polityki Prywatności.

  2. England.pl zbiera, przechowuje i przetwarza dane Klientów (celem należytego wykonania Usługi) zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólnym rozporządzeniem o ochronie danych).

§ 17 Zakończenie świadczenia usługi.

  1. Klient ma prawo zażądać dezaktywowania swojego Panel Użytkownika i zrezygnować z Usługi FX Cityw dowolnym momencie.

  2. Dezaktywacja Panelu Użytkownika nie oznacza usunięcia posiadanych przez nas Państwa danych osobowych Klienta, które to dane wraz z historią transakcji będą przez nas przechowywane przez okres minimum pięciu lat od momentu ustania świadczenia Usługi na mocy przepisów prawa.

  3. England.pl ma prawo zawiesić lub zamknąć Panel Użytkownika bez wypowiedzenia w następujących przypadkach:

  • Klient naruszył jakiekolwiek postanowienie niniejszego Regulaminu,

  • Klient naruszył lub nastąpiło uzasadnione podejrzenie naruszenia prawa powszechnie obowiązującego, odnoszące się do korzystania z Usługi przez Klienta,

  • nastąpiło uzasadnione podejrzenie, że Klienta zaangażowany jest w jakąkolwiek nieuczciwą działalność, pranie pieniędzy, finansowanie terroryzmu lub inną działalność przestępczą,

  • Klient nie dostarczył wymaganych dokumentów lub odmawia ich uzupełnienia i aktualizacji,

  • Klient wielokrotnie dokonywał rezerwacji kursu live na platformie transakcyjnej FX City, bez podstawiania środków w ciągu 24 godzin roboczych.

§ 18 Postanowienia końcowe.

  1. W przypadku niemożności wywiązania się ze zobowiązania przez England.pl, Klientowi nie przysługuje rekompensata w ramach brytyjskiego Systemu Gwarantowania Usług Finansowych (Financial Services Compensation Scheme - FSCS) lub polskiego Bankowego Funduszu Gwarancyjnego, ponieważ Usługa FX City nie jest usługą bankową ani powierniczą objętą gwarancjami rządowymi. Niemniej jednak środki Klientów podlegają ochronie na wyodrębnionych kontach bankowych.

  2. Klient zlecający usługę pośrednictwa pieniężnegow ramach Usługi FX City, akceptuje niniejszy Regulamin.

  3. England.pl zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu świadczenia usług w dowolnym momencie z zachowaniem 60-dniowego okresu powiadomienia, jeśli zmiany mogłaby być niekorzystna dla Klienta. Wszelkie inne zmiany mogą być wprowadzane w trybie natychmiastowym, a Klient jest o nich powiadamiany w ciągu 30 dni.

  4. Firma England.pl zobowiązuje się do zawiadamiania o wszelkich proponowanych zmianach poprzez wiadomości e-mail przesyłane na adres e-mailowy podany podczas procesu rejestracji Klienta.

  5. Proponowana zmiana wejdzie w życie 60 dni po dniu wysłania powiadomienia o zmianie, o ile nie otrzymaliśmy od Klienta powiadomienia, że nie zgadza się na proponowane zmiany przed dniem, kiedy stają się one obowiązujące. Zmiany, dzięki którym niniejsze Warunki użytkowania stają się dla Klienta korzystniejsze wchodzą w życie natychmiast.

  6. Jeżeli Klient nie zgadza się na wprowadzenie zmian, zmiany takie nie będą dla Klienta obowiązujące, jednakże, każde takie powiadomienie o nieprzyjęciu zmiany skutkowało będzie rozwiązaniem umowy, zakończeniem świadczenia Usługi FX City i dezaktywowaniem Panelu Użytkownika.

  7. Żadna inna osoba oprócz Klienta nie będzie miała żadnych praw wynikających z niniejszych Warunków użytkowania.

  8. Panel Użytkownika w serwisie FX City jest osobistym profilem Klienta. Klient nie ma prawa przeniesienia jakichkolwiek praw wynikających z niniejszych Warunków użytkowania na rzecz jakiejkolwiek strony trzeciej.

  9. Spory, które nie zostaną rozstrzygnięte na w drodze standardowej procedury reklamacyjnej, w pierwszej kolejności będą rozstrzygane polubownie. Jeżeli rozstrzygnięcie polubowne nie zostanie osiągnięte, powstałe spory będą rozpatrywane przez Sąd właściwy ze względu na siedzibę England.pl Sp. z o.o.

  10. England.pl Sp. z o.o. jest Krajową Instytucją Płatniczą działającą zgodnie z przepisami zawartymi w Ustawie z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych i ma wdrożone procedury zgodne z wymaganiami stawianymi przez w/w Ustawę.


Pliki do pobrania