Facebook
Twitter Linkedin

Przelałeś pieniądze na niewłaściwy numer konta? Sprawdź jak postąpić.

  • FX City
  • Źródło: FX City

Jeśli wysłałeś pieniądze na nieistniejący numer konta, bank automatycznie cofnie Twoje środki. Co jeśli było inaczej?

Jeśli zastanawiasz się jak odzyskać pieniądze ten artykuł jest dla Ciebie.

Jeśli wysłałeś pieniądze na nieistniejący numer konta, bank automatycznie cofnie Twoje środki. Co jeśli było inaczej? Po nowelizacji ustawy o usługach płatniczych, na szczęście zwiększyła się szansa na odzyskanie pieniędzy.

Jak należy postąpić?

Po tym, jak się zorientujesz, że źle wysłałeś pieniądze, powinieneś natychmiast powiadomić swój bank lub zalogować się do konta online, w celu anulowania dyspozycji przelewu. Jeśli błędny przelew zleciłeś przez serwis FX City, skontaktuj się z nami jak najszybciej.

Jeśli przelew wykonałeś z banku zwykłym przelewem, może uda się go wstrzymać. Po zalogowaniu do swojej bankowości elektronicznej sprawdź w historii transakcji czy przy danym przelewie jest jeszcze widoczna opcja anulowania transakcji.

Jeśli skorzystałeś z opcji przelewów natychmiastowych, lub odbiorca błędnego przelewu posiada konto w tym samym banku co Ty, to księgowanie środków odbywa się niemalże w czasie rzeczywistym. Wówczas pozostaje Ci zgłosić pomyłkę do swojego banku.

Czy bank odzyska Twoje pieniądze?

Bank, od czasu otrzymania zgłoszenia, ma 3 dni na kontakt z odbiorcą przelewu. Po otrzymaniu takiego zawiadomienia od banku, przypadkowy odbiorca przelewu ma 30 dni na zwrot Twoich pieniędzy.

Jeśli odbiorca zdecyduje się na oddanie środków, to zwrot nastąpi na specjalne konto techniczne banku a odbiorca zachowa anonimowość. Zatem, bank zwróci Ci z konta technicznego odzyskane pieniądze.

W przypadku odmowy zwrotu pieniędzy, lub kiedy przelew nie zostanie oddany w ciągu 30 dni na konto techniczne banku, wówczas bank może ujawnić Tobie dane odbiorcy, co umożliwi Ci dochodzenie roszczeń w sądzie (przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu). Wcześniej, z uwagi na tajemnicę bankową, nie było to możliwe.

Jak widzisz, warto każdorazowo sprawdzać numer konta dodając nowego odbiorcę przelewu, jak również upewnić się, że z listy przelewów zdefiniowanych wybrałeś właściwego odbiorcę.

Jeśli współpracujesz z nami i błędny przelew zleciłeś w swoim panelu klienta FX City, zgłoś nam pomyłkę tak szybko jak to możliwe. Rozpoczniemy procedurę i dołożymy wszelkich starań aby jak najszybciej odzyskać Twoje pieniądze.

Niestety, jeśli odbiorca nie wykaże dobrej woli i nie zwróci pieniędzy, pozostanie dochodzenie roszczeń w sądzie. Na pewno zgodzisz się z nami, że dokładne sprawdzenie konta bankowego na które chcesz przelać pieniądze zajmie Ci stanowczo mniej czasu i zaoszczędzi nerwów.

Powrót
Porozmawiajmy GG Chat